Kovalam December 2012 - Januari 2013, Hus Eller Hotell?

Allt som rör Kerala

Kovalam December 2012 - Januari 2013, Hus Eller Hotell?

av MektoAhmemulicGanic » 23 maj 2012, 13:57

Vi ska åka, 2 vuxna samt två barn på 6 och 8 år, till Kovalam under december samt januari. Vi vill gärna ha pool men hade önskat en lägenhet eller ett hus. Vad vi har kunnat klura ut är det endast hotell som gäller då det finns pool?

Självklart måste det ligga nära stranden och vara "budgetvänligt" då jag är student.

Är det någon som har tips och idéer på hur vi ska gå tillväga?

Vore tacksam för hjälp!

vänligast

Jag har själv bara varit

av fabian » 23 maj 2012, 15:07

Jag har själv bara varit i Kovalam en gång, då bodde jag på Wilson som hade pool. Det var ingen höjdare då rummet var fuktskadat. Jag tröttnade på Kovalam fort och tog mig vidare så jag har inte så mycket bra tips just där.

Neelakanta ligger precis vid vattnet och har pool. Jag skulle rekommendera er att bara boka in er några dagar och sedan kika runt när ni kommer dit efter något som passar.

Jag har själv bara varit

av MektoAhmemulicGanic » 23 maj 2012, 21:11

[quote name='fabian' timestamp='1337782067' post='10673']

Jag har själv bara varit i Kovalam en gång, då bodde jag på Wilson som hade pool. Det var ingen höjdare då rummet var fuktskadat. Jag tröttnade på Kovalam fort och tog mig vidare så jag har inte så mycket bra tips just där.

Neelakanta ligger precis vid vattnet och har pool. Jag skulle rekommendera er att bara boka in er några dagar och sedan kika runt när ni kommer dit efter något som passar.

[/quote:10dd90e8]

Ok, tack!

Varför tröttnade du på Kovalam? Jag har fått höra att det är det bästa stället om man har barn? Själv kan jag INGENTING om Indien, jag har endast gåttt på hörsägen. Jag har även hört att http://pappukuttybeachresort.com/contactus.html ska vara bra. Vet du något om det stället?