Varkalas Stränder?

Allt som rör Kerala

Varkalas Stränder?

av Maria S » 12 maj 2011, 14:21

Jag och min mamma ska till Varkala över jul och nyår och håller nu på att leta boende. Vi har fastnat för Woodhouse Beach Resort - någon som vet något om det (alternativt Thiruvambadi Beach Retreat, ligger mittemot och har samma ägare)?

Vi har också tittat lite på Sanctum Spring Beach Resort, men det känns nog lite väl tjusigt för vår smak.

Woodhouse ligger vid Black Beach och Sanctum spring vid Papanasam Beach. Tar gärna emot synpunkter på de två olika stränderna. Hur lång tid ungefär tar det att gå emellan dem?

Som jag har förstått det så är det färre turister på Black beach, men samtidigt mest turistliv i norra Varkala... Går det verkligen ihop?

Hej! Ska ni bo i

av dancinggirl » 25 jul 2011, 15:21

Hej! Ska ni bo i Varkala egentligen på "Cliffen"(Varkala är "byn" där bor man inte), kan jag varmt rekommendera Signature Residence. Fräscht hotell & trevlig personal http://www.signatureresidence.in/. Det ligger precis bakom "Cliffen" och det tar bara ett par minuter att komma dit. Vill ni lyxa till det så är Claufoti ett alternativ, ligger precis i mitten på Cliffen. http://www.clafoutiresort.com/ men är betydligt dyrare.

Angående stränderna, Black Beach brukar det vara mindre folk på, där håller också fiskarna till på morgonen (en upplevelse att se när dom drar upp näten!). Det tar ca 10 minuter att gå mellan stränderna.Till Papanasam beach är det en lång trappa ner.

Folk bor och går upp och ner på hela Cliffen så att säga att det skulle vara mer turister i norr tycker jag inte stämmer riktigt.

Ha en underbar semester på ett underbart ställe!!

Re: Varkalas Stränder?

av next760 » 20 jan 2017, 11:59

Jag vet inte om det fungerar. Vi måste leta efter lokalbefolkningen och be dem dessa frågor.
Och vid Svarta havet några turister - det finns sad (
cvs hr