Rundresa i Asien

Rundresa i Asien

av Lusen » 07 dec 2010, 14:10

Hallå! Jag har alldeles nyss registrerat mig här hos er, så nu skriver jag ett första inlägg. Jag & min kära vän ska dra iväg & resa framöver, men vi har inte fullt ut bestäm än precis vart vi ska åka. Vi är inga erfarna resenärer sedan tidigare, vi har aldrig backpackat förut. Så alla tips jag kan få är guld värda ska ni veta!

Vi vet att vi vill till Thailand, där har ingen av oss varit tidigare så det är ett måste. Vi kommer vara borta ca 3 månader. Så nu frågar jag er, vad får vi bara inte missa? Vilka länder är era guldklimpar? kambodja, vietnam, fillipinerna, laos, malaysia? Vad har ni för erfarenheter av dessa länder? Hur mycket hinner vi med på 3 månader?

Som sagt, alla tips, idér och tankar är varmt välkomna!

Louise

KAMBODJA!!! Kambodja ær mitt favoritland

av Lisetud » 14 dec 2010, 22:11

KAMBODJA!!! Kambodja ær mitt favoritland av alla i sydostasien... Siem Reap i norra kambodja med angor wat templena... Huvudstaden var inte så jættespec, men sihanoukville i sødra var bara helt underbart... Drømmer mig tillbaka.

Sen tycker ja ni absolut inte ska missa koh lipe (till hør thailand, en liten liten ø nere på sydvæstra sidan) o dær kan ni sedan ta øver er till Langkawi (en ø som tillhør malaysia). Goa stællen. Bara skriv frågor så ska ja hjælpas till me allt ja kan :)

jag skickade ett mail till

av Lusen » 20 dec 2010, 19:56

jag skickade ett mail till dig istället, ifall du inte har sett det? :)

Re: Rundresa i Asien

av owlsarepretty074 » 19 apr 2017, 07:37

Tack för nyttig information! Jag fick hjälp av ditt råd!
myloweslife