Starta företag i Indien

Här pratar vi om att jobba eller driva företag i Indien.

Fabian, Intressant tråd. Skicka gärna uppgifter

av Nic » 12 jun 2013, 20:19

Fabian,

Intressant tråd. Skicka gärna uppgifter på revisor som kan hjälpa till med registrering. Skall ev starta ett inom IT i Ahmedabad.

Tack på förhand!

Som utlänning får man äga

av fabian » 18 jun 2013, 12:45

Som utlänning får man äga 100% av det indiska bolaget om verksamheten är inom IT eller turism.

Min revisor jobbar i Bombay och kan desvärre inte hjälpa till med registrering i Ahmedabad. Dock är det fritt fram för ett bolag i Bombay att bedriva verksamhet i Ahmedabad eller vilken annan plats som helst. Men det är ju såklart enklare om man registrerar bolaget där man tänkt att verka.

Re: Starta företag i Indien

av smithjon » 18 feb 2015, 08:58

d jag behöver är att starta ett bolag i Indien, anlita någon som sköter alla papper och kontakt med myndigheter mm, ett kontor med internetuppkoppling och några dator

Re: Starta företag i Indien

av Malin17 » 08 jul 2018, 17:58

Vad underbart härligt det låter att flytta till Indien. Hur gick det dock, behöver man nu söka visum vart 6:e månad i alla fall? Det känns som vi är väldigt bortskämda med EU ibland. Jag startade mitt aktiebolag i London för snart 5 år sedan och har nu en filial i Sverige. Jag funderar på om nästa filial ska ligga i Indien. Någon som har några tankar vad gäller Filialer och att sätta upp en sådan i Indien?

Senast uppknuffad av Anonymous 08 jul 2018, 17:58.
Malin17

Föregående